Sunday, May 17, 2009

SELAMAT HARI GURU




Salam buat semua..para sahabat..saya mulakan kembali blog saya ni yang hampir 5 bulan tidak diupdate..mungkin hari-hari yang semakin sibuk menyebabkan saya kurang berkesempatan update blog ne..Dikesempatan ini juga saya ingin mengambil kesempatan untukmengucapkan SELAMAT HARI GURU buat semua para guru yang mulia.. 16 MEI 2009. Saya pun terharu gak tahub ni..sebab da begitu lama tidak menyambut hari guru..Dan sambutan hari Guru ni jugak yang paling seronok buat saya..hehe sb da jadi sebahagian dari warga pendidik jugak..

Buat semua sahabat..Guru ni umpama seorang Artis..yang bertanggungjawab melukis..murid itu umpama kanvas putih yang bersih..gurulah yang bertanggungjawab untuk membentuk murid itu menjadi Perdana Menteri ke..Menteri ke...Doktor ke...Arkitek ke...Ofis Boy ke...setiausha ke...photografer ke...semua adalah datang dr Guru juga. Saya sebelum ini juga yang tidak begitu kisah tentang seorang Guru..tetapi setelah dididik untuk menjadi guru..Jiwa atau Soul sbg Guru semakin menebal didalam hati saya..dan semangat untuk mendidik anak bangsa semakin menebal dalam hati saya..(hehe..poyo sungguh..) Dan saya juga menganggap kerjaya Guru ini adalah untuk akhirat..bukan duniawi semata..Dan intimewanya Guru ini adalah ia juga seperti berniaga MLM...yang ada downlinenya..dan yang pastinya seorang guru harus ikhlas untuk mengajar..tak kisah dimana dia dihantar..Sabah..Sarawak..Johor..pendalaman..Bandar..mereka akan tetap pergi demi anak bangsa..Wahai Guru saya juga..semoga anda semua diberkati oleh Allah S.W.T...kerana andala saya kini berada pada tahap ini...

Regards..

Shah

No comments: